Košarica

V vaši košarici nimate nobene pnevmatike.

Polnjenje pnevmatik z dušikom

Polnjenje pnevmatik z dušikom predstavlja zelo praktično rešitev vsem, ki jim je pomembna varnost za volanom, optimalni stroški in visoka raven varnosti. Običajno z zrakom polnjene pnevmatike vsebujejo kisik, olje in vlago. Molekule dušika pa so večje od kisika in zato težje uhajajo skozi pnevmatiko, ki je dejansko porozna.

 

Zato dušik zagotavlja konstanten tlak v pnevmatikah, ne glede na temperaturo, saj ni občutljiv na temperaturne razlike oziroma se ne krči ali razteza, kar pomeni boljši oprijem s cestiščem (pnevmatika klasično polnjena z 2 baroma, lahko pri večjih temperaturah naraste celo na 2,5 bara, s tem pa se lahko začne tudi nepravilno obrabljati in izgubljati na oprijemu).

 

Obenem zagotavlja daljšo življenjsko dobo pnevmatike (posledica raztezanja). Obenem ima pnevmatika polnjena z dušikom daljšo življenjsko dobo (posledica manjšega raztezanja). Pnevmatika je manj podvržena negativnemu delovanju, tako, da lahko prevozimo več kilometrov in zmanjšamo porabo goriva.

 

Lastnosti dušika pridom uporabljajo v moto športu ter v letalski industriji, saj ta plin ne dovoljuje prevelikega odstopanja od optimalnega tlaka.

 

10 prednosti polnjenja pnevmatik z dušikom 

  • Manjša poraba goriva;
  • Manjša obraba pnevmatik (daljša življenjska doba): Dušik ni občutljiv na temperaturne razlike, kar pripomore k večji kakovosti. To pomeni, da lahko s pnevmatiko prevozimo več kilometrov;
  • Večja varnost: Manjša verjetnost eksplozije pnevmatike zaradi segrevanja. Zaradi ustreznega tlaka je vozilo bolj vodljivo na cesti, vožnja pa bolj udobna. Zaradi enakomernega tlaka v platiščih imajo gume boljši oprijem;
  • Konstanten tlak v pnevmatikah (ni raztezanja);
  • Do 75% manj eksplozij pnevmatik zaradi segrevanja;
  • Daljši čas ohranjanja enakega tlaka v pnevmatikah (3 x daljši od ponjenja z običajnim zrakom). S tem dosežemo manjšo frekvenco ustavljanj, kontrole tlaka ter polnjenja pnevmatik:
  • Ne vsebuje kisika, ki je glavni krivec, da pada začetni tlak polnjenja - preprečimo eksplozijo pnevmatik;
  • Ne vsebuje oljnih hlapov in ostalih nečistoč, ki jih pri običajnem polnjenju z zrakom vnesemo v pnevmatiko, ti pa pospešujejo staranje pnevmatik, običajno povzročajo razpokanje plašča pnevmatike in zmanjševanje njene elastičnosti, ob spajanju s kisikom pa tvorijo gorljivo mešanico;
  • Ne vsebuje vlage (običajni kompresorji vnašajo v pnevmatike tudi vlago). Prisotnost vlage povzorča spremembo tlaka v pnevmatikah ter pripomore k oksidaciji in staranju delov, kot so plašč, ventil, zračnica in platišče.
  • Skrb za okolje: Manjša poraba goriva pomeni manj izpustov toplogrednih plinov v ozračje. Zaradi daljše življenjske dobe pnevmatik pa poskrbite, da je odpadkov, ki jih zavržemo v okolje, manj.

 

5 razlogov za polnjenje pnevmatik z dušikom pri prevozu težkih tovorov?

Dušik se posebno dobro izraža pri prevozu težkih tovorov, saj se pogosto zgodi, da zračnica zaradi obremenitve poči.


Primeren je za polnjenje vseh vrst pnevmatik pri tovornih vozilih, avtobusih, avtodomih, bivalnih prikolicah, gradbenih in industrijskih strojih ter kombiniranih in motornih kolesih.


Popolna izločitev vnetljivih mešanic v pnevmatikah drastično zmanjšuje nevarnosti eksplozije pnevmatik, ki so posledica povišanja temperature v notranjosti pnevmatike. Ta običajno nastane zaradi nezadostnega tlaka pnevmatik pri polnih obremenitvah vozil. Nekatera vozila so med letom izpostavljena tudi daljšim postankom, zato so pnevmatike podvržene staranju in s tem spremembam mehanskih lastnosti, kar zmanjšuje varnost njihove uporabe.


Če pnevmatike napolnimo z dušikom se tem neprijetnostim izognemo.

 

Prednosti za tovorna vozila, avtodome in prikolice

  • krajši čas polnjenja pnevmatik,
  • daljši čas ohranjanja enakega tlaka v pnevmatikah,
  • daljša življenjska doba pnevmatik,
  • popolna izločitev vnetljivih mešanic v pnevmatikah zmanjša nevarnost eksplozije pnevmatik, ki so posledica povišanja temperature v notranjosti pnevmatike,
  • prikolice in avtodomi so med letom običajno izpostavljeni daljšim postankom. V tem času so pnevmatike podvržene staranju in spremembam mehanskih lastnosti, kar zmanjšuje varnost njihove uporabe. Polnjenje s plinom ohranja njihove mehanske lastnosti nespremenjene.

 

Loading...